وب سایت افق نور

تلاش وب سایت افق نور ، ترویج فرهنگ بسیج است

وب سایت افق نور

تلاش وب سایت افق نور ، ترویج فرهنگ بسیج است

وب سایت افق نور

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.امام خمینی(ره)
ایمیل: websiteofoghenoor@yahoo.com
جیمیل: websiteofoghenoor@gmail.com
کانال ایتا:https://eitaa.com/ofoghenoor1

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

سالروز میلاد با سعادت حضرت امام محمدباقر(ع) بر تمام شیعیان جهان مبارک 

پایگاه بسیج شهید علامه مطهری (ره ) ، افق نور

 

ofoghenoor.ir



ماهواره

و آثرات مخرب آن بر خانواده ها

 

طبق آخرین آمار سایت های معتبر مربوط به صنعت ماهواره، امروز حدود 90 ماهواره در جهان فعالیت می کنند که این تعداد ماهواره امواج حدود 7000 شبکه تلویزیونی را ارسال می کنند. از بین این 90 ماهواره امواج 30 تا 35 ماهواره آسمان کشورمان را پوشش می دهند که امواج حدود 3000 شبکه را بر آسمان ایران می افشانند. اگر شبکه های کارتی یا کد شده را از این تعداد شبکه کسر کنیم می توان گفت حدود 1700 شبکه کد نشده و به اصطلاح باز در ایران قابل دریافت است. البته باید بگوییم که تعداد شبکه های فارسی زبان ماهواره ای با سرعت زیادی درحال رشد است.

برای مثال اولین شبکه فارسی زبان در سال 1375 تأسیس شد در حالی که هم اکنون این تعداد به حدود 40 شبکه رسیده است. لذا می توان گفت جنگ نرم رسانه ای بر ضد جامعه ایرانی در ظاهر و محتوا گسترده شده و ابعاد بسیار وسیعی پیدا کرده است. شبکه های جدید بیشتر به مسائل فرهنگی- اجتماعی توجه کرده و خانواده و روابط انسانی را به عنوان بزرگترین سرمایه جامعه مورد هدف قرار داده اند.

ماهواره، موجب از بین رفتن حجاب های اخلاقی و دینی از بسیاری مسائل و در نتیجه بلوغ زودرس می شود ترویج بدحجابی و کمرنگ شدن عفاف در جوامع اسلامی بدترین پیامد و تأثیر استفاده از ماهواره است.

 

امروز نظام استکبار جهانی دریافته است که با تکیه بر مطالب صرفاً سیاسی نمی تواند به اهداف شوم خود دست یابد بلکه در قالب فرهنگ می تواند مخاطب را بدون آنکه متوجه شود او را به سمتی که میل و هدف خودش است هدایت کند و از هر راهی برای ضربه زدن به ما و هویت دینی ما و نیل به اهداف شوم خود بهره ببرد.

 


راه اندازی قارچ وار شبکه های ماهواره ای یکی از این راهبردهای استکبار جهانی و صهیونیست ها برای از بین بردن فرهنگ دینی و روحیه اسلام خواهی و مقاومت در ملت ها است که این راهبرد از طریق بی بندباری جنسی امروز در عمل به اوج خود رسیده است.

آنها قصد دارند با پخش برنامه های با محتوای هرزگی و بی بندوباری اخلاقی، فرهنگ منحط غربی را در کشور های اسلامی به خصوص در کشور ما پیاده کرده و به ترویج زندگی مادی و بی قید و بند جنسی بپردازند.

راه اندازی قارچ وار شبکه های ماهواره ای یکی از این راهبردهای استکبار جهانی و صهیونیست ها برای از بین بردن فرهنگ دینی و روحیه اسلام خواهی و مقاومت در ملت ها است که این راهبرد از طریق بی بندباری جنسی امروزه در عمل به اوج خود رسیده است.

شاید بعضی افراد در ذهن خود این طور تداعی کنند که تکنولوژی و ابزارها چه بخواهیم و چه نخواهیم جوامع امروز بشری را در نور دیده است و باید همپای تکنولوژی به پیش رفت، اما  باید پذیرفت که علم و صنعت و تکنولوژی تا وقتی مفید هستند که در خدمت بشریت قرار گیرند. اگر بنا باشد صنعت و تکنولوژی ساخته دست بشر، ترقی و پیشرفت واقعی انسان را به مخاطره بیندازد و موجب عقبگرد و پس رفت ملت ها شود عقل و شرع مضر بودن آن را تأیید می کند و استفاده از آن را مجاز نمی داند.

اینجاست که والدین و خانواده ها باید مراقب باشند تا در دام این تکنولوژی نیفتند و خود و فرزندان خود را بیشتر مراقبت کنند که بیگانگان فرهنگ لاابالی گری و فساد و تباهی را به اسم فرهنگ برتر، به خورد ما و فرزندان ما ندهند و ما را از فرهنگ غنی و مترقی اسلام دور نکنند. البته واضح است که ما نباید در برابر دنیای غرب انفعالی برخورد کنیم و منتظر باشیم تا آنها سریال ساخته و ما آن را رد کنیم بلکه باید آموزه های دینی و اخلاقی را فعالانه و پویا برای جامعه تبیین کنیم.

در این میان وظیفه رسانه ها به خصوص صدا و سیما و متولیان فرهنگی کشور است که برای تقابل با رسانه های دشمن باکاری کارشناسانه، میان نسل جوان و فرهنگ اصیل اسلامی و بومی کشورمان پیوند بیشتری ایجاد کنند تا هیچ تهاجمی از سوی بد خواهان این ملت کار ساز نشود.

 

جنگ نرم با سلاح ماهواره

برخی از شبکه های ذکر شده با پخش فیلم و سریال های شبانه روزی اهدافی را دنبال می کنند که از جمله آنها تقلید عادات و اعمال حرامی است که از طریق مشاهده زیاد فیلم ها صورت می پذیرد. این عادات و رفتار عبارتنداز:

1)خم شدن و رکوع و تعظیم کردن برای انسان؛ در حالی که تعظیم و سجده فقط مخصوص الله عزوجل است؛

2)استفاده از گردنبندها و زنجیرها و صلیب هایی که از طلا و نقره می باشد؛

3)برپا کردن عیدها و مراسمات غیر شرعی و غیر دینی؛

4)آراستن مو و پوشیدن لباس مانند آنها و غیره ...  ؛

همچنین مسلمانان را از طریق فیلم های ماهواره ای به سوی کفر و بی بند و باری می خوانند و آنها را با حرف های پوچ و بی ارزش که هیچ گونه دلیل و مدرکی ندارند، فریب داده و به سوی اعمال کفر آمیزی مانند سحر و جادو و طلسم فرا می خوانند.

ضعیف شدن سطح علمی و آموزشی جوانان و نوجوان

یک تحقیق علمی جهت بررسی اثر مخرب تلویزیون بر سطح علمی و تحصیلات دانش آموزان نشان داده است که 64 درصد دانش آموزان به خاطر تماشای این فیلم ها از علم و تحصیل عقب افتاده اند! ببینید وقتی که تلویزیون به تنهایی دانش آموزان را اینگونه از علم جدا می کند، پس کانال های مبتذل و فاسد ماهواره چه تأثیری بر روند علم و تحصیل خواهد داشت؟

ترویج بدحجابی در جامعه دستاورد استفاده از ماهواره

برنامه ریزی جهان غرب در جهت هویت زدایی، دین زدایی، خانواده ستیزی و خانواده گریزی است فیلم هایی که توسط رسانه های غربی تولید و از طریق ماهواره به طور رایگان در اختیار خانواده ها قرار می گیرد با هدف از بین بردن نگاه عفیفانه مرد و زن در خانواده است آنها تلاش می کنند تا زیور عفاف را به عنوان یک عامل مخرب جلوه دهند و تعهد و پایداری افراد خانواده را نسبت به هم از میان ببرند.

ماهواره، موجب از بین رفتن حجاب های اخلاقی و دینی از بسیاری مسائل و در نتیجه بلوغ زودرس می شود ترویج بدحجابی و کمرنگ شدن عفاف در جوامع اسلامی بدترین پیامد و تأثیر استفاده از ماهواره است.

برخی از شبکه های ماهواره ای با پخش فیلم و سریال ها اهداف زیر را دنبال می کنند.

1) ترویج خانواده های بی سامان و لجام گسیخته در مقابل ساختار سنتی خانواده.

2) ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن به همسر و البته شوهر به زن .

3) بی اهمیت جلوه دادن احترام به والدین.

4) عادی جلوه دادن رابطه جنسی دختر و پسر قبل از ازدواج .

5) هویت زدایی از مفهوم خانواده به عنوان کوچک ترین واحد اجتماعی مستقل و مؤثر .

6) عادی جلوه دادن سقط جنین برای دختران قبل از ازدواج به عنوان راه حلی طبیعی برای رفع دلهره های احتمالی در روابط جنسی دختر و پسر.

7) تعصب زدایی از کانون خانواده و ترویج بی تفاوتی نسبت به حریم خانواده .

8) ترویج مفهوم زندگی با دیگران به جای ازدواج .

9) پی ریزی و ایجاد آمادگی ذهنی تفکر شیطان پرستی در نوجوانان و جوانان.

عادی سازی خیانت زن و شوهر

فروش دین و اخلاق که جزء اهداف اصلی غربی ها در تولیدات فرهنگی برای کشورهای اسلامی است، این ایدئولوژی غربی بر جدایی مذهب از نهادهای اجتماعی تأکید دارد و معتقد است که مذهب و باورهای دینی موانعی در جهت پیشرفت و نوآوری هستند. به اعتقاد پارسونز، جهانی شدن از یک طرف و از طرف دیگر تأثیرات ماهواره بر نظام اجتماعی جوامع و تغییر فرهنگ کلی و اصیل مردم که در بافتی سنتی پرورش یافته اند سبب افزایش تنش در جامعه و تغییر فرهنگ رفتارها و باورهای بین فردی مردم شده و زمینه تهاجمات فرهنگی و کمرنگ شدن فرهنگ های داخلی را فراهم کرده است. صاحبان ماهواره با درایت کامل، از این پدیده تکنولوژیکی در جهت رسیدن به اهداف سیاسی و فرهنگی و اقتصادی خود استفاده می کنند و در این راه خواسته ای جز جذب مردم کشورهای دیگر ندارند، آنها می خواهند فرهنگ دیگری را همراه با صنایع و تولیدات خود به مردم میزبان ماهواره دیکته کنند، زیرا وقتی فرهنگ ها و طرز فکرها یکسان شوند راه برای نفوذ آنها در جوامع هموار و دخالتشان در سامانه های مختلف آسان تر می شود و اگر در این میان دروازه قلب و فکر مردم به روی فرهنگ های کشور بیگانه باز شود دیگر دلیلی برای محدود بدون و در چارچوب بودن نیازها باقی نمی ماند و برنامه های آنها خواسته و ناخواست تأثیرات خود را به جای خواهد گذاشت و این همان چیزی است که آنها به عنوان بزرگترین هدف خود دنبال می کنند زیرا با صرف کمترین زمان ممکن و استفاده از کمترین تجهیزات می توانند به آنچه می خواهند دست یابند، که همانا غارت و چپاول کشورهای دیگر در جهت قدرتمند کردن نیروهای خود می باشد.

راه حل:

بدهی است در مقابل هجوم فرهنگی باید مقابله فرهنگی صورت گیرد. برنامه سازان فرهنگی و هنری و سازمان هایی مانند صدا و سیما ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، نظام آموزش و پرورش نظام آموزش عالی و دیگر ارگان های دولتی باید در بخش غنی سازی و سالم سازی فرهنگ سرمایه گذاری کنند و در مقابل تهاجم فرهنگی باید فعالیت، برنامه سازی، تفریحات سالم و امکانات کافی ایجاد شود. چرا که منع و برخورد تنها راه مقابله نیست و بالطبع انسان بدان چه منع گردد حریص تر خواهد شد. لذا بایستی با تشکیل گروه های کارشناسی از رشته های علمی مرتبط با موضوع نقاط ضعف و قوت و ابعاد مختلف موضوع را بررسی و برای حل آن چاره اندیشی نماییم.

والدین و خانواده ها باید مراقب باشند تا در دام این تکنولوژی نیفتند و خود و فرزندان  خود را بیشتر مراقبت کنند که بیگانگان فرهنگ لاابالی گری و فساد و تباهی را به اسم فرهنگ برتر، به خورد ما و فرزندان ما ندهند .

اهداف کلان راهبردی :

-  تعمیق ایمان ، معنویت و معرفت دینی

-  تربیت عمیق نیروی انسانی مومن و انقلابی

- ترویج شیوه های حیات طیبه و مقابله با سبک زندگی غربی

- شکستن فضای ظاهری ضد ارزشی و گسترش فضای ارزشی

اقدامات :

- نهضت انس با قرآن دربین کودکان ونوجوانان به صورت فراگیر

- گسترش اردو فرهنگی ، تربیتی دانش آموزی و دانشجویی

- مقابله با فعالیت های رسانه ای مظاهر ضدفرهنگی و سازمان یافته

- توسعه جهت دهی مراسمات مذهبی در مساجد به صورت هدفمند

- گسترش کمی و کیفی طرح صالحین ( پایگاه ، حلقه ها و...)

- کیفی سازی و تربیت نیروی انسانی مومن وانقلابی

- معرفی اسوه ها و الگوی رفتار سیستم

- زمینه سازی وهدایت صحیح صرف اوقات فراغت

- گسترش و ترویج اخلاق اسلامی ، فرهنگی اجتماعی مبنی بر ارزش های دینی

- تبیین و گسترش فرهنگ حیا و عفت

- حضور اثر بخش ، هدفمند و گسترش فرهنگی

پایگاه بسیج شهید علامه مطهری (ره ) ، افق نور

 

ofoghenoor.ir

برای دیدن صفحه اصلی روی عکس کلید کنید.

 

برای دیدن صفحه اصلی روی عکس کلید کنید.

 

برای دیدن صفحه اصلی روی عکس کلید کنید.

 

برای دیدن صفحه اصلی روی عکس کلید کنید.

 

برای دیدن صفحه اصلی روی عکس کلید کنید.

 

برای دیدن صفحه اصلی روی عکس کلید کنید.

 

برای دیدن صفحه اصلی روی عکس کلید کنید.

 

 

برای دیدن صفحه اصلی روی عکس کلید کنید.

برای دیدن صفحه اصلی روی عکس کلید کنید.

 

برای دیدن صفحه اصلی روی عکس کلید کنید.

 

برای دیدن صفحه اصلی روی عکس کلید کنید.

برای دیدن صفحه اصلی روی عکس کلید کنید.

 

برای دیدن صفحه اصلی روی عکس کلید کنید.

برای دیدن صفحه اصلی روی عکس کلید کنید.

 

برای دیدن صفحه اصلی روی عکس کلید کنید.

 

برای دیدن صفحه اصلی روی عکس کلید کنید.

 

 

برای دیدن صفحه اصلی روی عکس کلید کنید.

پایگاه بسیج شهید علامه مطهری (ره ) ، افق نور

 

ofoghenoor.ir

                                                                     

پایگاه بسیج شهید علامه مطهری (ره ) ، افق نور

 

ofoghenoor.ir